een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

Bizidee en Bizon awards 2018

14 december 2018

Tijdens de prijsuitreiking van Bizidee in Antwerpen werd voor het eerst in Vlaanderen dé corporate venturing award uitgereikt. Hiermee wil de organisatie de samenwerking van jonge bedrijven met KMO’s en corporates promoten. Daarnaast werden ook de prijzen uitgereikt voor de origineelste ondernemingsplannen van Vlaanderen. Zowel start-ups met groeiambities als lokale ondernemers werden in de bloemetjes gezet door Bizidee.

  • BAO Living wint samen met Van Roey bouwgroep eerste Bizon corporate venturing award
  • IMMO IQ daagt vastgoedmakelaars uit en krijgt prijs voor beste startup met groeiambities
  • Giva a Day platform voor en door vrijwilligers is Metro publieksfavoriet
  • Louisianna wil in eigen gemeente de concurrentie aangaan met Deliveroo en Hello Fresh en wint prijs voor beste lokale ondernemer

 

Eerste corporate venturing award in Vlaanderen

Corporate venturing is de structurele samenwerking tussen twee bedrijven met als doelstelling wederzijdse groei. Tijdens de prijsuitreiking van Bizidee werd dit jaar de eerste Bizon uitgereikt. Met de nieuwe award wil de organisatie samenwerking van start-ups met KMO’s en corporates promoten. Ze krijgt hiervoor steun van KPMG en BNP Paribas Fortis. Winnaar van de eerste editie is de co-creatie van BAO Living met Van Roey bouwgroep. Het bedrijf werd opgericht door Benjamin Eysermans en Axel van der Donk. De jonge start-up heeft een bouwmodule ontwikkeld voor grote bouwprojecten, waarbij alle nutsvoorzieningen zijn gekoppeld. Zo kan er kostefficiënt en duurzaam gebouwd worden. BAO Living krijgt een opleidingscheque van Antwerp Management School, advies van KPMG en een Bloovi contentpagina om hun groeistrategie goed te beheersen.

 

IMMO IQ daagt vastgoedmakelaars uit

Bizidee beloonde ook de origineelste ondernemingsplannen van 2018. Deze werden uitgereikt in twee categoriën. In de categorie LARGE, werden businessplannen van starters met groeiambities geëvalueerd door een vakjury. De jury selecteerde 8 laureaten uit 110 ingediende plannen. Winnaar in deze categrorie is het vastgoedplatform IMMO IQ. De oprichters Maxime Verhoeven, Koen Verschooten en Alexander Goemans hebben een verleden in vastgoed en willen de makelaars uitschakelen in het verkoopproces. Via hun dienstenpakket kunnen particulieren hun huis zelf verkopen en gemiddeld 9.000 euro besparen. IMMO IQ krijgt van Bizidee 20.000 euro om te investeren in hun plannen, KPMG advies, BAN wildcard om te pitchen en mediacampagnes van Bloovi en Metro. In januari trekken de 8 pitchers met Bizidee naar Londen voor een 3-daags boostcamp onder leiding van Omar Mohout.

 

Louisianna doet het beter dan Deliveroo en Hello Fresh

Lokale ondernemers zijn vaak ook zeer creatief. In de categorie SMALL werden  6 laureaten verkozen die opvielen met hun ondernemingsplan. De hoofdprijs in deze categorie ging naar Louisianna. Het jonge bedrijf van de twee zussen Anna en Louise Dobbels wil mensen in de regio Gentbrugge samenbrengen rond lekker eten. Ze focussen met hun afhaalmaaltijden net als Deliveroo en Hello Fresh op convenience, maar met de kwaliteit van de lokale traiteur of slager. Ze krijgen 5.000 euro van Bizidee om te groeien. Samen met Bizidee, de andere laureaten en enkele experts op inspiratiereis naar Amsterdam om vernieuwende concepten te ontdekken.

 

Give a Day vrijwilligersplatform is Metro publieksfavoriet

Give a Day is een coöperatieve die goesting geeft om te vrijwilligen door een matchingsplatform aan te bieden waar vrijwilligers en organisaties mekaar makkelijk kunnen vinden. Ze willen een beweging starten van vrijwilligers die komen uit alle sectoren van de maatschappij: organisaties en particulieren, maar ook bedrijven, steden en gemeenten en het onderwijs. Ze geloven dat als deze mensen en maatschappelijke actoren samenwerken er een grote, positieve en duurzame impact kan gemaakt worden op de samenleving. Hiervoor ontwikkelen ze digitale oplossingen om al die vormen van vrijwilligerswerk samen te brengen en te matchen: nationaal en lokaal, maar daarna ook internationaal. Met de Metro online voting werd Give a Day publieksfavoriet en won zo een mediapakket van 15.000 euro!

 

Bizidee focust op ondernemingsplannen
Bizidee organiseert als 15 jaar de Ondernemingsplanwedstrijd in opdracht van het Agentschap Innoveren en Ondernemen van de Vlaamse overheid. Het bedrijf krijgt hiervoor de steun van KPMG en Hello crowd!. We zijn een groeiplatform met wedstrijdformule, waar ideeën omgezet worden in concrete ondernemingsplannen. Sterke ondernemers komen niet met een goed product of originele dienst, maar met een goed plan. Niet voor niet onze USP. Tijdens het jaar organiseren we gratis maar onbetaalbare events – de Nachten van de Inspiratie – waar we mensen leren aan businessplanning te doen. Het summum is de bekroning van de beste businessplannen binnen onze jaarlijkse Ondernemingsplanwedstrijd.

Deel dit bericht