een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

De grondbeginselen van Influencer Marketing

24 april 2018

Wanneer marketeers naar Influencer Marketing verwijzen, leggen ze de nadruk op het identificeren van die influencers alvorens hun activiteit te meten en een soort relatie met hen op te starten. Carole Lamarque (auteur bij LannooCampus – ‘Influencers’) kaart aan waarom dit niet de meest efficiënte en effectieve manier is om influencer marketing in te zetten in uw organisatie.

Het zorgt ervoor dat uw Influencer Marketing minder effectief zijn: eens u hebt ontdekt wie de influencers zijn, moet u ook echt weten waarover ze praten. De drie fundamentele vragen in verband met influencers zijn dan ook: wie zijn ze; waarover praten ze; en waar wordt Influencer Marketing verwezenlijkt?

Wie

Om te antwoorden op de ‘wie’ vraag, moet u influencers analyseren. Op die manier kan u te weten komen hoe de influencers reageren op bepaalde onderwerpen die uitgelicht worden in nieuwsberichten, blogs, of sociale media.

Duval Union Innovative Marketing maakt daarom ook steeds analyses van honderden documenten vol tekst. Daardoor is het gemakkelijk om te weten wie invloed heeft uitgeoefend in bepaalde sectoren. Duval Union Innovative Marketing heeft de juiste skills om de juiste influencers op te sporen, te analyseren en in contact te brengen met bedrijven. Carole Lamarque verklaart het belang van het opstellen van een Top100 voor een bedrijf. Die Top100 dient als database, om telkens te kunnen terugvallen op een relevante lijst met Influencers. Het startpunt is van elke marketeer, die aan de slag wilt met Influencer Marketing. Top20 voor de doelstelling waarop influencers zullen worden ingezet.

Eens de lijst van influencers is afgewerkt, kan deze informatie verstandelijk gebruikt worden om relaties op te bouwen, content marketing te verbeten, thought-leadership op te volgen, events te plannen en uw innovatieve marketingplan verer uit te bouwen.

Wat

Waarover praten influencers?

Carole Lamarque zegt dat het bestuderen en uitvoeren van onderzoek op de context, toon en details van de meningen belangrijk zijn, om zo een waarachtig begrip te krijgen over wat influencers zeggen. Duval Union heeft de expertise, skills en tools in huis om concepten (onderwerpen en ideeën) en entiteiten (mensen, plaatsen en organisaties) te identificeren.

Als u hard werkt om te begrijpen waarom een concurrerend product een grotere reactie krijgt in uw markt, is dit een ongelooflijke manier om binnen te dringen in de hoofden van hun grootste ambassadeurs of tegenstanders.

Waar

Zodra u de ‘wie’ en ‘wat’ vragen hebt beantwoord, moet u weten waar u moet zijn om deel te nemen aan deze conversaties of om ze te sturen. Bovendien moet u weten welke publicaties gaan over aspecten die van belang zijn voor uw bedrijf en wie daar het meest frequent overschrijft. U kan zelf een lijst proberen opbouwen, persberichten maken, beslissen waar u gesponsorde verhalen kan viseren en leren welke publicatie u zou kunnen toevoegen aan uw dagelijkse Reader’s Digest. Duval Union kan daar zeker ook bij helpen, zegt Carole Lamarque.

Het is dus belangrijk om in te zien dat u specifieke vaardigheden nodig heeft om influencers te identificeren. U kan niet gokken wie er meningen aan het delen is, die uw merk ten goede komen of schaden, en wie uw concurrentie vooruit helpt.

Influencer marketing is cruciaal, zeker omdat het al dit giswerk uit uw innovatieve marketingstrategie en – tactieken haalt. Daarom schreef Carole Lamarque ook een boek die het plaatje van Influencer Marketing perfect samenvat.

 

Influencer Marketing

Deel dit bericht

Meer info

Bron

Naar website