een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

Influencer Marketing: 400% meer webverkeer!

07 juni 2018

Carole Lamarque geeft enkele inzichten over hoe je verkeer op je website van 2.000 unieke bezoekers per maand tot 10.000 kan laten groeien binnen één jaar tijd. Die inzichten kunnen er dus voor zorgen dat het aantal koopaanvragen verdubbelt over dezelfde periode. Hieronder zijn enkele grondbeginselen van hoe je Influencer Marketing kan beheersen om het succesvol te maken voor jouw bedrijf.

Identificeer belangrijke influencers

De grootste uitdaging is om de juiste personen te identificeren voor jouw bedrijf. Om dit te doen zal je eerst moeten focussen op de influencer persoonlijkheden en hun affiniteiten. Zorg zeker dat je jouw einddoelen op één lijn legt met de focus van jouw influencers.

Relaties opbouwen en luisteren

In tegenstelling tot gesponsorde content, zou je een kostbare en langdurige relatie moeten opbouwen. Influencers zijn vaak experts over onderwerpen dicht bij jouw bedrijf, luister dus zeker naar wat ze je te zeggen hebben. Implementeer je strategie zo snel mogelijk. Dit geeft je de kans op een eerste link tot stand te brengen waarop je kan verder bouwen. Wees creatief!

Content Marketing?

Om engagement op te bouwen, zal je uitzonderlijke content nodig hebben. Het hebben van een content strategie is essentieel als je wilt groeien met influencer marketing. Je beheerst wat het meest weerklank heeft bij jouw doelpubliek. Optimaliseer en A/B test jouw content over je kanalen en definieer de beste werkwijzes.

Onwetendheid van influencers

Je hebt nu een lijst van mensen waarmee je je zou willen engageren. In dit stadium zal je een duidelijke strategie over je bereik willen definiëren. Denk over:

  • Kanalen
  • Frequentie van de communicatie
  • Einddoelen

Plan je engagement van tevoren want het is tijdrovend om het succes van uw inspanningen te definiëren. Focus niet te veel op de grote jongens. Een miljoen volgers is indrukwekkend maar je einddoel is waarop je zou moeten focussen. Droom groot maar begin klein.

MEET ALLES

Het gebruik van marketinganalyses is aan het toenemen en meet ook zeker Influencer Marketing. Data over je bereik krijgen is de beste manier om je strategie te optimaliseren en bij te werken. Dit zal je helpen de doeltreffendheid van je activiteiten te meten en het geeft je de kans om uw bereik tijdens elke stap aan te passen.

GROEI

Hier moet je het verkeer van je website meten door je paginaweergaves in je Google Analytics te tracken en om dus te zien of Influencer Marketing een effectieve rol heeft gespeeld in toegenomen verkeer. Influencer marketing wint aan kracht doorheen 2018 en meer merken en agentschappen zijn er zich van bewust dat het onderdeel moet worden van de marketing mix. De voordelen zijn duidelijk:

  • Meer kosteneffectief dan betaalde reclame
  • Genereert meer mond-tot-mondreclame dan betaalde reclame
  • Leidt tot meer geloofbare merkaanbevelingen