een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

Hoe maak je een effectieve innovatieve marketingstrategie

06 april 2018

Carole Lamarque van Duval Union is ervan overtuigd dat Innovatieve marketingstrategieën vaak onderschat worden. Een strategie opzetten is één, een strategie effectief en rendabel maken, is iets heel anders. Een Innovatief Marketingplan moet constant opnieuw geanalyseerd worden en afgetoetst worden aan de steeds veranderende realiteit.

De kernobjectieven van elke marketingstrategie, of het nu Innovatieve Marketing is of niet, zijn om uw bedrijf te doen groeien, alsook om de awareness van het bedrijf te verhogen; daarnaast is de band met bestaande klanten versterken een meer dan mooi bijproduct.

Hoe werkt het? De awareness van uw merk, product of dienst ontwikkelen – wie u bent, wat u doet en waarom u exclusief bevoegd bent – zou u moeten helpen meer aanknopingspunten te genereren, wat zal leiden tot meer klanten.

Om een succesvolle innovatieve marketingstrategie te hebben, moet het veelzijdig, realistisch en constant doorheen de tijd geïmplementeerd worden. Het vereist tijd en geduld. Afhankelijk van uw middelen, is er een breed gamma aan manieren waarmee u elk van de vernoemde stappen kan bereiken; zorg ervoor dat u en uw werknemers de benodigde tijd hebben om zich toe te wijden aan marketing zonder dat het uw huidige business negatief beïnvloedt.

De volgende 5 kernelementen zijn noodzakelijk voor uw innovatief marketingplan:

  1. Identificeer uw doelpubliek duidelijk;
  2. Specifieke details over de activiteiten, bepaal uw visie en maak een actieplan;
  3. Specificeer de manier waarop u succes zal meten;
  4. Wees flexibel, wendbaar genoeg om u aan te passen wanneer nodig;
  5. Leg vast wie van uw werknemers verantwoordelijk zal zijn voor elke activiteit.

Alle vragen zijn welkom. Stel ze rechtstreeks aan Carole Lamarque via LinkedIn!