een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

Knippen we straks kortingsbonnetjes uit ons wc-papier?

02 maart 2017

Met zijn concept om reclameboodschappen of kortingsbonnen op wc-papier te drukken, heeft Edegemnaar Anthony Pauwels (34), die wegens verbouwingswerken momenteel in Kontich woont, de tweede ‘Bizidee Pop Poll’-ideeënwedstrijd gewonnen. “Op één rol wc-papier kunnen vijf bedrijven 32 maal hun boodschap plaatsen”, vertelt Anthony.

Met de wedstrijd Bizidee wil het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen de ondernemingszin bij pre-starters ondersteunen. Door de wedstrijd te winnen, krijgt Anthony nu een prijzenpakket ter waarde van 4.000 euro om zijn idee om te zetten in een product.

“Ik werk als marketeer bij Acer. Ik verzorg in het bedrijf dus de reclame in onder andere folders en magazines. Vandaar kwam mijn idee om reclame beter te doen opvallen en mijn oog viel op het wc-papier. Eén rol heeft 160 vellen. Dit wil zeggen dat vijf bedrijven 32 maal hun advertentie kunnen laten terugkomen.” Om zijn idee uit te werken, begon Anthony met zijn startup Publicee onder het motto ‘Voor De Grote Boodschap’. “Ik ga nu een haalbaarheidsstudie uitvoeren. Er zijn nog enkele vraagstukken zoals het drukken op het wc-papier. Dat zou volgens de druktechnieken niet eenvoudig zijn. Maar uiteindelijk wil ik mijn wc-papier verdelen via de discounters zoals Colruyt, Lidl en Aldi die meer dan duizend winkels hebben. In deze zaken gaan mensen op zoek naar de goedkoopste producten. Dit is ook zo bij het wc-papier en dan zal ik er zijn met het goedkoopste.