een goed idee? Doe er meer mee!

Bizidee nieuws

Al het nieuws, heet van de naald,
lees je op deze pagina in één oogopslag.

PackADge: reclame op thuisleveringen wint Pop Poll

20 juni 2019

Bizidee beloonde gisteren voor de 5de maal in 2019, het beste Pop Poll idee voor nieuwe starters. Samen met stad Lier, De Moeve vzw en JCI Lier werd de Nacht van de Inspiratie georganiseerd. Dit is een kennismarkt met workshops en coaching voor startende ondernemers. Het beste ondernemersidee won een prijzenpot ter waarde van 4000 euro. De prijs ging naar Maarten Thys die met PackADge verzendkosten voor online shoppen wil elimineren door reclame op verzenddozen te plaatsen.

 

Maarten Thys (26) is jurist, maar behaalde recent een master in organisatiemanagement. ‘Tijdens mijn rechtenstudie werd als snel duidelijk dat in de juridische wereld niet mijn passie ligt. Ik wou meer gaan ondernemen in nieuwe bedrijfsstrategiën.’ Maarten merkte op dat e-commerce nog steeds aan belang wint, maar dat er een verdienmodel kan zitten in de verzendkosten. Door middel van aanbod van formules waarbij verzenddozen worden bedrukt met advertenties, wil PackADge de kosten inherent aan de klassieke verzending van een pakket wegnemen voor de eindklanten van e-retailers.

Creatief ondernemerschap

Maarten besloot zijn idee uit te werken en in te schrijven voor de Pop Poll ideeënwedstrijd van Bizidee. Hij laadde zijn idee op via de website en deed zo mee aan een publieke stemming. De 5 meest populaire ideeën werden uitgenodigd om op de Nacht van de Inspiratie te pitchen voor een expertenjury. Geen gemakkelijk karwei gezien de uiteenlopende aanwezige pitchers. De concurrentie van Maarten bestond uit een vernieuwende loopgids ter versterking van de lokale community binnen steden, een app om kortingen bij lokale handelaars te bekomen, een dienst om mensen tijdens de lunchpauze tot kantoorspelen aan te zetten en een koffiebar die mensen aan het werk wil krijgen. ‘De uitwerking van het idee, het innovatiegehalte en de kans op slagen was het verst gevorderd bij PackADge’, aldus juryvoorzitter Rik Verwaest, Schepen van o.a. Lokale Economie in de stad Lier. Hij werd in de jury bijgestaan door Stephanie Williams (senior manager KPMG), Maarten Kesteloot (CEO van de succesvolle startup Influo) en Kris Leys (Partnership Manager bij Hello crowd!). Al werd de pitch van de 18-jarige Kyan Van der Linden met eer vermeld. Voor zijn 18 jaar een spetterende 3 minuten zonder een presentatie. Puur talent!

 

Préstarters hadden topavond

De organisatie had ook Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker uitgenodigd als gastspreker. Hij deelde zijn ondernemersavontuur met de ongeveer 80 aanwezigen. De deelnemers konden ook workshops volgen over het maken van een businessplan en het zoeken naar financiering voor hun idee én influencer marketing. De aanwezige préstarters kregen gratis maar onbetaalbaar advies om hun ideeën verder uit te werken. ‘Onder de stralende zon werden er zelfs enkele workshops in openlucht gehouden’, aldus tevreden organisatoren Daisy en Philip van Bizidee. ‘Een mooie afsluiter van ons eerste halfjaar van 2019. In september trekken we dan weer richting Borgerhout voor een nieuwe editie!’ Wie ook zijn idee wil testen, kan meedoen aan de huidige Pop Poll met pitch.

Maarten Thys PackADge - Pop Poll Bizidee

Deel dit bericht

Meer info

Verschenen in de pers

19.06.2019 Made in Mechelen